התו הירוק: שאלות ותשובות

כולנו מתגעגעים לחיים טרום הקורונה – לפעמים נדמה לנו שבילוי בבית קפה, מסעדה או מופע תרבות הם מציאות רחוקה ובלתי אפשרית. בימים אלה נוהרים תושבי ישראל במסגרת מבצע "לתת כתף" למתחמי החיסונים במטרה למגר את מגיפת הקורונה.

 התו הירוק: שאלות ותשובות

התו הירוק בדרך אלינו. מי זכאי לקבל אותו ומה הוא מקנה? כל מה שאתם צריכים לדעת.

כדי לעודד ולתמרץ את ההיענות לחיסונים, וגם לקדם את פתיחת המשק, נולדה יוזמת "התו הירוק" – תעודה רשמית מטעם משרד הבריאות שתוענק למתחסנים ולמחלימים מקורונה.

הזכאים לתו ירוק יוכלו לנוע בחופשיות גם במקרה של סגר – ללא מגבלת מרחק או חשש מקנסות. הם יהיו פטורים מכניסה לבידוד – גם אם נכחו בקרבתו של אדם מאומת.

בנוסף, בעלי התו הירוק יוכלו לטוס לחו"ל ללא בידוד בחזרה לישראל.

במדינות מסוימות, הם יהיו פטורים מבידוד גם בהגעה למדינת היעד. ברשימה הזו נמצאות קפריסין, סיישל, רומניה, הונגריה ואיסלנד, אליהן צפויות להצטרף מדינות נוספות. חברות תעופה שוקלות לאפשר עלייה למטוס רק לבעלי תו ירוק וייתכן כי אנשים שלא יחזיקו בתעודה זו – לא יוכלו לטוס כלל.

והדובדבן שבקצפת – התו הירוק יעניק אפשרות כניסה למקומות שונים.

כניסה למקומות שונים שהיום אסורה על כלל האזרחים, ובעתיד תתאפשר רק לבעלי התו. בין היתר, מדובר על מופעי תרבות ומוזיקה, אירועי ספורט כמו משחקי כדורסל וכדורגל, כנסים ואירועים, מוזיאונים, אולמות קולנוע, בתי מלון וצימרים, וגם בילוי בחוף היום. סקטורים נוספים בהם ייתכן ויופעל תו ירוק, אך טרם התקבלה החלטה סופית לגביהם, הם מסעדות ובתי קפה, קניונים, חדרי כושר ובריכות שחייה.

על פי כללי משרד הבריאות קיימות שלוש קבוצות הזכאיות לתו הירוק:

  • אם התחסנתם לקורונה ב-2 חיסונים;
  • אם הייתם חולי קורונה והחלמתם;
  • אם עשיתם בדיקת קורונה בטווח של 72 שעות ויצאתם שליליים.

בהתאם, נקבע תוקפו של התו הירוק: תו ירוק למחוסנים יינתן למשך חצי שנה. תו ירוק למחלימים יינתן למשך שנה. תו ירוק לנבדקים שליליים יינתן למשך 48 שעות.

כאשר התוכנית תצא לפועל, תוכלו להנפיק את התו הירוק בקלות ובמהירות, דרך אתר משרד הבריאות. התו יונגש באמצעות אפליקציה או טופס פיזי. אפשרות אחת היא להוריד את אפליקציית "התו הירוק" ולהציג את האישור דרך הטלפון הנייד. אפשרות שנייה היא להדפיס מסמך עם "ברקוד" ולשאת אותו איתכם. הכניסה למקומות השונים תתאפשר רק עם הצגת ה"תו" – באפליקציה או במסמך מודפס.

התו הירוק אינו בינלאומי.

הוא מוכר רק על ידי מדינת ישראל – ויהיה בתוקף רק בתחומי המדינה ולא בחו"ל. הסיבה: מדינות רבות כלל לא התחילו במבצע החיסונים או נמצאות בשלבים ראשוניים בלבד. עד שיושג חיסון כלל עולמי – ייקח זמן רב.

שימו לב! יש להבדיל בין תעודת מתחסן לבין התו הירוק.

תעודת מתחסן ניתנת למתחסנים בלבד, לאחר קבלת שני חיסונים. הדבר היחיד שהיא מספקת הוא פטור מחובת בידוד. התו הירוק, לעומת זאת, חל על מתחסנים, מחלימים ונבדקים שליליים, והוא מאפשר תנועה חופשית וכניסה לאירועים ומקומות שונים.

חשוב לציין – התו הירוק אינו פוטר ממסיכה. חובת עטיית מסיכה תימשך על כלל אזרחי המדינה, כולל בעלי תו ירוק.

בחברות הביטוח שוקלים להציע תעריפים מוזלים לבעלי תו ירוק. בינתיים, חברת הביטוח הראל כבר הודיעה כי תשוב לבטח נוסעים לארה"ב אשר קיבלו את המנה השנייה.

במשרד הבריאות מקווים כי תוכנית "התו הירוק" תהווה תמריץ לישראלים רבים להתחסן בהקדם. זוהי ללא ספק בשורה גדולה וצעד משמעותי לקראת חזרה לשגרת חיים בריאה ובטוחה.

מידע נוסף באתר משרד הבריאות.
דרכון ירוק
צילום: pixabay
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן