חתונת שישי – איך זה מתנהל מבחינת היהדות?

אין ספק שלחתונה ביום שישי יש קסם משלה ואין שאלה שקיימים לא מעט יתרונות. עם זאת, כאשר מדובר בחתונת שישי בצהריים שבה בני הזוג שומרי מסורת, עשויים לצוץ הרבה יותר שאלות ואף קשיים, ולו כי צריך להספיק לארגן את השבת (אך מצד שני חוזרים מאוחר הביתה), צריך לארגן שבת חתן ובו זמנית להתפנות לאירוע עצמו, צריך לוודא שלא גולשים אל תוך השבת וכדומה. אם כן כיצד לא מוותרים על אירוע מיוחד ואלגנטי מבלי להכעיס את האורחים הדתיים ומבלי להקשות על בני המשפחה? להלן כמה המלצות:

תמונה: PIXABAY

מתחשבים באורחים ובעובדים

ראשית נציין שאין שום איסור להתחתן בצהריים, וגם אם רבים מתכננים את החופה בהתאם לשקיעה, הרי שגם בצהריים בהחלט אפשרי להיכנס תחת חופה וקידושין. עם זאת, כן חשוב להקדים את החתונה ככול הניתן, ולו בכדי להתחשב באורחים שמגיעים מרחוק וצרכים להספיק לחזור הביתה לפני כניסת השבת. כמו כן, לצד ההתחשבות באורחים, גם רצוי להתחשב בעובדי האולם (אין לגרום להם לעבוד לאחר כניסת השבת). מכאן שמאוד חשוב לבדוק את זמני כניסת השבת, כך שיהיה יותר קל לתכנן באיזו שעה עומדים מתחת לחופה ובאיזו שעה יוצאים לכיוון הבית.

מתכננים אחורה

בכדי שכולם יוכלו לקבל את השבת כראוי רצוי להבין כמה זמן מבקשים להקדיש לקבלת הפנים, כמה זמן מבקשים להקדיש לריקודים, כמה זמן מבקשים להקדיש לטקס החופה וכמה זמן מבקשים להקדיש לארוחה, כך שאט אט מתקבלת תוכנית חתונה – בהתאם לשעה שרצוי לסיים. פה נציין שהרבנות קבעה שאם מדובר בשעון קיץ, לכל המאוחר יש להזמין לשעה 12 ויש להתפזר כעבור 3 שעות.

האם לכם זה מתאים?

אין לטעות שחתונת צהריים מארגנים כמו חתונת ערב, ועל כן על העיצוב להיות יותר טבעי וקליל, על האוכל להיות פחות מחייב, על המוזיקה להיות יותר אנרגטית ועליזה ובאופן כללי הכול צריך להוריד מעט ווליום. מכאן שאם קסם לכם הקונספט של חתונה רגועה וקלילה, גם לכם מוטב לשקול חתונה ביום שישי בצהריים.

שבת חתן

האם זה הגיוני לעבור ישר מהחתונה לשבת חתן? ובכן יש שרואים בכך מהלך הגיוני, כי באופן שכזה מדובר באירוע אחד גדול ואף זוכים לסיים את הכול "בפעם אחת". עם זאת, בכדי שמשפחת החתן תצליח לארגן את השבת חתן כהלכה ובו זמנית תצליח להתארגן ולהיות באמת נוכחת באירוע, כל שצריך לעשות זה להתארגן כמה ימים מראש ולהאציל סמכויות, משמע אומנם מדובר באווירה של מבצע, אך כיוון שהכול נעשה באהבה, אין בכך שום דבר רע.

טיפ לדרך?

אז אם גם אתם שומרי מסורת ובחרתם להתחתן ביום שישי, ולו כי האווירה יותר נינוחה, העלויות יותר זולות או פשוט כי אתם אנשים של בוקר, מוטב שבהזמנה של החתונה תציינו את שעת כניסת השבת, כך שאנשים יהיו מודעים ולא לחוצים. כמו כן, היו מודעים שמי שגר רחוק עדיף שלא יחכה לחופה, אלא יתנצל ויגיע הביתה בזמן. מה הכי חשוב? שאתם עומדים להתחתן – המון מזל טוב!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן