מסלול טיול- גבעת התיתורה מודיעין

כשטבע פראי, מורשת היסטורית עתיקת יומין ונוף אורבני חוברים יחד שווה לטייל במקום. תכירו את גבעת התיתורה במודיעין. אתר טבע ומורשת שאסור לפספס.

במרחק חמש דקות הליכה ממרכז העיר ומועדון הכושר 'הולמס פלייס" המהווים סמל אורבני של עיר העתיד וסמוך לגבולה הצפון מזרחי של העיר ניצבת גבעת התיתורה, אתר המורשת והטבע החשוב במודיעין המשתרע על 600 דונם.

השם תיתורה (שולי המגבעת) שנודע בעבר כאל בורג' מתאר אזור שבו הוכחות ארכיאולוגיות רבות מספור להתיישבות היהודית עתיקת היומין החולשת על הדרך שבין מישור החוף לירושלים. עשרות בורות המים בהם השתמשו עולי הרגל בעת העלייה לבית המקדש בירושלים, השומרות העתיקות ומבנה הגזית ששימשו ככל הנראה את הלוחמים החשמונאים, כמו גם הגתות לייצור יין ושמן, מערות הקבורה והחוות החקלאיות מעידים על מורשתה של הגבעה המשקיפה על עיר החשמונאים.

הפער בין הטבע במלוא הדרו לאורבניות העירונית לא יכול להיות גדול יותר. מרחק מאות מטרים מהכביש הסואן 443 ניצבים יחדיו החי והצומח בסינרגיה מופלאה. לצד עצי הבוסתן המרהיבים שביניהם עצי זיתים, שקדים, רימונים ואפילו תאנים ניצבים שיחי הקקטוס הקוצניים הפורחים במלוא הדרם והרקפות והכלניות העוטפות את הגבעה בצבעם העז.

קקטוס בגבעת התיתורה במודיעין המשקיפה על הנוף האורבני. צילום עמיעד טאוב

בטיול בשביל הנגיש המקיף את הגבעה תוכלו להיתקל גם במגוון בעלי חיים, החל משועלים דרך דורבנים ושלל זוחלים ופרפרים וכלה ברותי הצבועה העירונית הנוהגת להסתובב ברחבי העיר. אם חשקה נפשכם במנוחה באמצע הדרך מגוון פינות ישיבה מוצלות עם גפנים לרשותכם.

השביל המרכזי שמקיף את הגבעה מונגש למטיילים ומבקרים ובמרכזו גן ארכאולוגי הכולל מתקנים חקלאיים שנחנך במהלך שנת 2018 לצד שלטי הכוונה ועמדות הסברה קוליות קוליות בעברית ובאנגלית וכן תצפיות מרהיבות.
הוראות הגעה: שני שבילים מרכזיים: כניסה מעמק דותן (מול פארק חטיבת יפתח) וכניסה מדרך יגאל אלון אליו מגיעים דרך רח' כליל החורש. כמו כן ניתן להגיע במעלה שביל הפרחים שתחילתו בצומת עמק דותן פינת כליל החורש.

פרפר בגבעת התיתורה במודיעין צילום עמיעד טאוב
גבעת התיתורה במודיעין צילום עמיעד טאוב
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן