עוגיות של חורף

הימים מתקצרים, השמש שוקעת מוקדם, הערב מתחיל להתקרר. ואנו מתחילים להרגיש את  סימני  החורף הממשמש ובא. אין דבר נעים יותר מלהיות בבית חם בערב חורף קר, הגשם מטפטף על החלון, להתכרבל עם שמיכת פוך ומשקה חם. תחושה  נעימה עוד יותר היא עוגיות טעימות ומפנקות של חורף לצד המשקה. ריח העוגיות המתפשט ברחבי הבית מאותת לכל בני המשפחה להגיע למטבח, להתחמם ולבלות יחד.

עוגיות שוקולד צ'יפס

העוגיות הקלאסיות שיתאימו תמיד למשקה חם הן עוגיות שוקולד צ'יפס. העוגייה הנימוחה, הפריכה והמתוקה להפליא משתלבת היטב עם כוס קפה מהביל, חליטת תה טובה ומתוקה וכמובן גם עם שוקו חם. הכנת העוגיות אינה דורשת מאמץ גדול או זמן הכנה ארוך, כך שתוך זמן קצר תוכלו להתפנק לכם בכיף.

עוגיות
צילום: PEXELS

להכנת העוגיות נערבב בקערה קמח, אבקת אפיה ומעט מלח. בקערה נפרדת נערבב חמאה מומסת סוכר ותמצית וניל, אליהם נוסיף גם ביצים ונערבב יחד עד לקבלת עיסה אחידה. נוסיף את תערובת הקמח היבשה אל התערובת הנוזלית ונערבב בתנועות קיפול עדין. לתערובת נוסיף חתיכות שוקולד חלב או מריר שקצצנו לחתיכות קטנות אך לא קטנות מידי ונקרר את הבצק במקרר. לאחר חצי שעה נוציא מהמקרר וניצור כדורי שוקולד שאותם נניח על תבנית עם נייר אפיה. חשוב לשמור על מרווחים בין הכדורים מכיוון שבזמן האפייה הכדורים מתרווחים וגדלים. אפיה של כ- 15-10 דקות תספיק לקבלת שוליים מוזהבים, ונוכל להוציא את התבנית מהתנור. אפשר כמובן לאכול אותן מיד או להמתין עד שהעוגיות יתקררו. כך או כך, תקבלנה עוגיות טעימות מאוד.

עוגיות חמאה פריכות

כל עוגייה שניתן לטבול בתוך כוס השתייה החמה, תהיה עוגייה מושלמת לחורף הקר. עוגיות חמאה ללא ספק מתאימות למשימה זו. בנוסף להיותה עוגייה מתוקה וקלה להכנה, ניתן לקרוץ מהבצק שלה צורות שונות ומדליקות כך שאת העוגיות האלו אפשר להכין יחד עם הילדים, אשר וודאי יהנו עם המשחק בבצק. בצורה זו תוכלו להעביר את אחר־הצוהריים הקר והגשום בתוך הבית תוך עיסוק בפעילות משותפת.

להכנתן נערבב במיקסר חמאה רכה, סוכר לבן וסוכר וניל לתערובת אחידה. אל התערובת נוסיף ביצים ונמשיך בערבוב. נוסיף קמח ומעט מלח ונמשיך לערבב עוד כמה דקות עד לקבלת בצק אחיד ולא דביק. נוציא את הבצק מהקערה, נעטוף אותו בניילון נצמד ונכניס למקרר לחצי שעה.

לאחר שנוציא את הבצק הקר מהמקרר נלוש אותו מעט ונרדד למשטח דק אך לא דק מידי. עכשיו ניתן לקרוץ מהבצק את העוגיות. קורצנים בצורות שונות יתאימו נהדר למשימה הזו, כך נוכל לקבל עוגיות בצורת לבבות, כוכבים, דובונים ואפילו בתים או מכוניות. את העוגיות נסדר בתבנית מרופדת בנייר אפייה ונשמור על רווחים ביניהן. לאחר כעשר דקות העוגיות מוכנות ונוכל להוציאן מהתנור. ניתן לעוגיות להתקרר לגמרי ואז נשמור אותן בכלי סגור.

בראוניז שוקולד רכים

בראוניז למעשה אלו עוגיות שוקולד הנאפות בתבנית אחת כעוגה. לאחר ש"עוגת הבראוניז" מוכנה, חותכים אותה לריבועים ומגישים אותן כעוגיות – הבראוניז. ישנם מתכונים רבים לבראוניז אך הכי כיף לחזור למתכון הקלאסי, הנה הוא לפניכם:

נמיס בסיר שוקולד מריר וחמאה ונערבב לתערובת חלקה מגושים. אליה נוסיף סוכר ונוריד מהאש. לתערובת נוסיף קמח וביצים ונערבב במהירות (חשוב לערבב במהירות כדי שהביצים לא יתבשלו מהחום) עד לקבלת עיסה חלקה.

נשמן תבנית (או נניח עליה נייר אפייה) וניצוק לתוכה את התערובת. נכניס לתנור חם למשך כרבע שעה (נדע אם הבראוניז מוכנים על-ידי נעיצת קיסם. הקיסם אמור לצאת לח). נוציא מהתנור, נמתין שיתקרר לחלוטין ונחתוך לריבועים נוחים לאכילה. ניתן לשדרג את הבראוניז עם אגוזי מלך שנוסיף לתערובת לפני האפייה.

עוגיות בריאות שוות

עוגיות שומשום בריאות מפיצות ארומה נפלאה ברחבי הבית וטעמן לא נופל מכך. ניתן ליהנות מהן עם כוס תה מתוקה ולקבל שילוב מנצח לימי החורף.

אופן הכנתן פשוט במיוחד ואינו מצריך מאמץ רב: נרתיח בסיר חמאה, סילאן, סוכר ומיץ תפוזים, ונוריד מהגז. בקערה נפרדת נערבב שומשום, קמח ומעט מלח. נוסיף את תכולת הסיר לקערה החומרים היבשים ונערבב עד לקבלת עיסה אחידה. נכסה בניילון נצמד ונכניס למקרר לשעתיים עד שהתערובת תתקרר ותתקשה מעט. כשנוציא מהמקרר נכין כדורים קטנים ונסדר על תבנים מרופדת בנייר אפייה. יש לשמור על מרווחים די גדולים מכיוון שהכדורים מתפשטים בזמן האפייה. נאפה כעשר דקות, עד שהעוגיות יקבלו צבע זהוב, ונוציא מהתנור. יש להמתין עד שהעוגיות יתקררו לחלוטין לפני ההגשה.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן