רוצים לראות כרישים באילת? תגיעו למצפה התת ימי

הים האדום הוא ים טרופי עם תנאי טמפרטורה ומליחות המתאימים למחייתם של אלפי מיני דגים, אלמוגים ובעלי חיים ימיים. ביניהם בולטים הכרישים שלא פעם מעוררים באנשים התרגשות, מעט בהלה והמון סקרנות. במצפה התת ימי באילת תוכלו לפגוש את כרישי המפרץ, ביניהם זנבתן מנומר, כרישתן סנפירתן, כריש שחור סנפירים, כריש גדול שן ופטישן. כל אלו ועוד מצויים  במתחם ענק ומרהיב ביופיו, המאפשר לכם לפגוש את הכרישים הכי מקרוב שאפשר – בצורה בטוחה ויבשה כמובן.

רוצים לראות כרישים באילת? תגיעו למצפה התת ימי

למעשה, כריש הוא דג סחוס וישנם 12 סוגים שונים שלו, המתחלקים לעשרות מינים. מדובר בדגים שברובם נודדים בתוך הימים והאוקיינוסים, עם העדפה ברורה למים יחסית חמים. מה שמאפיין את הכרישים הוא סנפירי החזה שנמצאים מאחורי חתכי הזימים, העיניים המעוגלות, ולעיתים גם המלתעות המפותחות. יחד עם זאת, סוגי ומיני הכרישים שונים מאוד זה מזה, למשל כרישים זעירים יחסית בגודל מקסימאלי של קצת יותר מחצי מטר, ועד לכרישים השוקלים כמעט טון ואורכם המקסימאלי עד שישה מטרים. גם במפרץ אילת יש כמה מינים של כרישים ואותם תוכלו לפגוש במתחם הייעודי, שהוא במידה רבה תצוגת הדגל של המצפה התת ימי.

עולם הכרישים של המצפה

למי שמחפש אטרקציות באילת שירגשו כל ילד ומבוגר, כדאי מאוד להגיע אל המצפה התת ימי ובשום אופן לא לוותר על עולם הכרישים. מדובר למעשה במתחם ענק ושקוף המשתרע על יותר מאלף מטרים רבועים, ובו בריכה ענקית של כרישים, מנהרה שקופה שבה המקרים עוברים בינות לכרישים ובעלי חיים ימיים אחרים, וגם מרכז פעילות אינטראקטיבי. כך תמצאו את עצמכם ממש קרוב ובמרחק נגיעה מהכרישים האופייניים של מפרץ אילת, וגם מעטלפי ים וחתולי ים, שלל דגים ואלמוגים.

כמה מילים על הכרישים במצפה התת ימי

כאמור, יש כמה מיני כרישים באילת ובמצפה התת ימי תוכלו לראותם. כך למשל, זנבתן מנומר הוא כריש מנוקד ומחוספס עם זנב מאוד ארוך, שאורכו הממוצע הוא 2.5 מטרים אך יכול גם להגיע לאורך 4 מטרים. עיקר פעילותו היא בלילה ולרוב הוא נח על הקרקעית ליד השונית במהלך היום. זהו כריש רגוע שאינו תוקפני לבני אדם וצוללנים אוהבים לפגוש אותם בצלילות. מדי עונה הם מתכנסים לקבוצות, אך בשאר השנה הזנבתן נוהג להתבודד.

עוד כריש נפוץ בימים הטרופיים הוא הפטישן, המוכר בזכות ראשו הדומה לפטיש עם נחיריים ושתי עיניים בקצוות המקנות ראייה שלמה של 360 מעלות. לכן מדובר בטורף מצטיין שיכול לקלוט ריחות במרחב מאוד גדול תוך הזזת הראש מצד לצד. הוא חים לרוב בעומק של 3 עד 25 מטרים ומגיע לאורך הנע לרוב בסביבות ה- 4 מטרים. יחד עם זאת, ישנם כרישי פטיש יותר ופחות קטנים, והם ניזונים מחתולי ים, שרימפסים, סרטנים, לובסטרים, דיונונים ועוד.

בעולם הכרישים של המצפה התת ימי באילת תוכלו לפגוש גם בכריש שחור סנפיר, הנקרא כך עקב הכתמים השחורים שבקצות סנפיריו. למעשה מדובר בכריש הכי נפוץ בים סוף שאינו מסוכן לאדם וידוע בזריזותו וגמישותו. אורכו הממוצע הוא כמטר וחצי ומשקלו מגיע עד ל- 15 ק"ג, בעודו ניזון מדיונונים, סרטנים, דגים ועוד.

דוגמא אחרונה היא כריש גדול שן, שדווקא יכול להיות מסוכן לבני אדם. מדובר בכריש החי במים עמוקים ולו אוסף מרשים מאוד עשרות שורות שיניים בשתי הלסתות. הוא יחסית נדיר לצפייה בשל ההעדפה לחיות במים עמוקים, אורכו הממוצע כ- 3 מטרים ומשקלו הממוצע כ- 60 ק"ג.

צילום: FREEPIK
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן