תערוכה חדשה בתל אביב למען חולים הזקוקים לתרומת כליה

תערוכה חדשה ויוצאת דופן בת"א מציגה יצירות אישיות של רופאים בכירים שנתרמו למען חולים הזקוקים לתרומת כליה. 

לפני כשנתיים החליט אליה כרמי לתרום כליה לאדם זר, הוא פנה לעמותת "תורמים חיים" שעשו את ההתאמה בינו לבין האישה שלה הוא תרם. בעקבות כך החליטו במקום העבודה שלו כאות מחווה, ליזום תערוכה שכל הכנסותיה יוקדשו לעמותה המלווה תורמי כליה וחולי דיאליזה הממתינים לתרומת כליה. רופאים ישראלים בכירים התגייסו ליוזמה והציעו את יצירותיהם לתערוכה המתקיימת בימים אלו בבית ציוני אמריקה בתל אביב ובה מוצגים עשרות יצירות.

צילום: דוברות תורמים חיים

ציורים, צילומים, פיסול ועוד

בימים אלו נפתחה בגלריה ZOA בבית ציוני אמריקה בת"א תערוכה של עשרות יצירות אומנות מסוגים שונים, ביניהן- ציורים, צילומים, פיסול ועוד, שיצרו רופאים בכירים ישראלים. ההכנסות ממכירת היצירות ייתרמו לטובת עמותת "תורמים חיים" המלווה תורמי כליה וחולי דיאליזה הממתינים לתרומת כליה בתהליך מציאת תורם.

בין המציגים בתערוכה ניתן למצוא את פרופ' רפי קרסו, נוירולוג המשלב בעבודותיו תצלומים מעובדים של גוף האדם בהם משלב מושגים מעולם האמנות. ד"ר מאיר רקוץ, רופא שיניים, אמן צלם, העוסק בחיים ומוות ומשלב בתצלומיו תהליכים וכלים רפואיים. השפעה דומה ניתן למצוא ביצירותיו של רופא העיניים ד"ר מישל אפרגן, רופא המשתמש בנופי העין.

ד"ר רויטל ארבל, גניקולוגית המתכתבת עם תהליכי הניתוח ומקשרת בין מטאפורות של צלקות וחותמות. השוואה בין מערכת חשמל במבנה ישן לבין קריסתו של הלב – באה לביטוי בציוריו של ד"ר שמאי גילר ז"ל. שימוש במסגרות וביציאה מהן מאפיין את עבודתו של ד"ר דן לוין ז"ל, שחי ופעל בעין הוד. פרופ' יהודה רוט, המתמחה באף אוזן וגרון ומתכתב עם רישומי הגוף בציוריו. פרופ' אבן בלין הוא פסיכיאטר, שניתן לראות בעבודותיו השפעה ממהלכי הנפש בין היתר בדיאלוג עם מטופליו. נופי טבע עם ראייה פנימית עמוקה מאפיינים גם את ציוריו הצבעוניים של ד"ר יחיאל שקד.

צילום: דוברות תורמים חיים

כאות של סולידריות כלפי אחד מעובדי החברה, אליה כרמי, שתרם כליה במסגרת עמותת "תורמים חיים". המעשה ריגש את מנהלי החברה והם החליטו להירתם למען העמותה וליזום את התערוכה ושהכנסותיה, כאמור יהיו קודש למען פעילות העמותה ותוצג במשך חודש וחצי.

צילום: דוברות תורמים חיים

אוצר התערוכה: דורון פולק, התערוכה מוצגת בבית ציוני אמריקה, דניאל פריש 1 תל אביב., הכניסה חופשית

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן