תערוכה חדשה: "מה ישראלי בעינייך?"

מה ישראלי בעיניך? העיסוק בשאלת הביטוי של הגדרת ה"ישראליות"  מלווה את החברה שלנו כבר עשרות שנים ועדיין הוא רלוונטי כיום אולי יותר מתמיד.תערוכה חדשה עוסקת בנושא.

החברה הישראלית נתפסת בעיני רבים כחברה מגוונת ושסועה המורכבת משבטים וקבוצות שונות. קווי השבר עוברים בין יהודים וערבים, דתיים וחילוניים, דרוזים, נוצרים ומוסלמים, מזרחיים ואשכנזים, תושבי הערים הגדולות ותושבי הפריפריה. בשנה האחרונה בפרט ובמיוחד בארבעת מערכות הבחירות ראינו כי כל אחת מהקבוצות הללו מגדירה את עצמה באופן שונה מהקבוצות האחרת ומציירת לעצמה תמונת "ישראליות" שונה.

בתערוכת אמנות שתוצג במהלך חודש מאי בגלריית האמנים של קניון עופר רמת אביב משיבים כ – 25 אמנים, ציירים , פסלים וצלמים לשאלה : "מה ישראלי בעינייך" , כל יוצר בסגנון ובמדיה האופייניים ליצירתו.

המגוון העצום של היצירות, הנעות בין הפיגורטיבי למופשט, בין הקונקרטי למושגי והפרשנויות השונות כל כך למושג "ישראליות" מביאים לידי ביטוי את היופי שברב-גוניות ומציינים שלכל קול וצבע יש מקום וכבוד.

האמנים המשתתפים בתערוכה:, אוסי דרורי, ויקי שמואלי, סוזי אידלסון, מגי רום, אלישבע צבר, ג'בר חביש טלי אדיב, בתיה גזית, פנינה נדיבי,  אילנה בן אריה, מירה ליבסטר, עליזה פינקל, עדיה פילו, אסתר פריד ז"ל, דב ברדה, הלן אונגר, נאווה ליב, אלונה פורמן, מירי ברוך, מירלה אלטרץ, מזל פוגל, דינה זייפר, חזני שמואל. אוצרת התערוכה: איילת אמוראי-בירן ועל ההפקה: שירי מאיר, שוקי כהן – אמני ישראל מתאגדים.

התערוכה תוצג על הקיר החיצוני של הקניון הפונה לרחוב איינשטיין, בין ״ארקפה״ ל״גרנד קפה״. התערוכה פתוחה לקהל הרחב – החל מה 28 באפריל עד ה 20 במאי, בכל שעות היממה.

התערוכה תוצג לקהל הרחב החל מה – 2.5.2021 עד ה- 20.5.2021

אירוע חגיגי יערך ב4.5.21  בשעה 20:00.

מה ישראלי
מה ישראלי בעינייך, אוסי דרורי צילום באדיבות דניאלה רייבנבך

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן